Prosba MuDr. Blahové veřejnosti

0

Prosíme všechny pacienty o maximální ohleduplnost jeden ke druhému jak v běžném životě, tak v zaměstnání či ordinacích. Nevstupujte do vnitřních prostor bez NASAZENÉ roušky chránící ústa i nosnechoďte do ordinace bez předchozího objednání (telefonicky nebo mailem), dodržujte své objednací časy a nechoďte do ordinací vůbec máte-li jakékoli příznaky virózy (teplota, bolesti hlavy, svalů, kašel, změna čichu a chuti).

Jen tak budeme schopni nadále zajistit provoz, pravidelný předpis trvale užívaných léků, vystavování e-neschopenek a karantén a provádění nutných odběrů převazů a vyšetření. Staráme se o 1600 klientů, denně odbavíme přes 120 hovorů na pevné lince i mobilu (věřte, že nemáme vyvěšeno, ale pokud někdo vyšetřuje nebo bere odběry, nemůže zároveň odbavovat 2 hovory najednou), snažíme se je na maximum optimalizovat, zkrátit doby volání a odpovídat klientům zpětným voláním následně i později po ordinační době. Teprve potom začínáme vše dopisovat do dokumentace a vyřizovat posudky a další administrativu, takže skutečná pracovní doba se nám denně protáhne i na 12 hodin a proto se v různých intervalech střídáme. Celou tuto dobu pracujeme v respirátoru. Téměř ob den dostáváme nová změněná doporučení, algoritmy či informace o odběrových místech a stavu v nemocnicích. Vzhledem k totálnímu zahlcení hygieny mnohdy alespoň orientačně trasujeme a vystavujeme izolace sami po předdohodě s klienty.

Tím se obracím na všechny bez rozdílu názorů na vážnost choroby či nutnost opatření. Pokud bude Vaše první slovo JÁ (“já se chřipečky nebojím, já nebudu nosit roušku, já se nenechám omezovat”), je to vždy v prvé řadě sobecké a neohleduplné. Vím, že v posledních měsících jsou všichni zaplaveni spoustou protichůdných informací (a to bohužel i z řad odborníků), že centrálně organizovaná opatření jsou mnohdy nesystémová a zmatečná. O to víc situaci můžeme zvládnout společně my sami zejména rozumným a ohleduplným přístupem každého z nás. Ten navíc nic nestojí. I když není na místě zbytečný a neúčelně panický strach a většina pacientů onemocnění opravdu bez větších obtíží zvládne, přesto by naší hlavní motivací mělo být především neublížit nikomu druhému a epidemickou vlnu zpomalit  tak, aby byl vždy dostatek lidí, kteří mohou pečovat o druhé aktuálně nemocné, a aby lidé s těžkým průběhem či akutně nemocní s jinou vážnou nemocí nezemřeli zbytečně kvůli zahlcení zdravotnického systému.

MUDr. Milena Blahová

Sdílet.

About Author

Zanechat komentář