Pneuservis David Zubří – Už máte přezuto?

 

Připravte se na zimu včas. Zimní pneumatiky již skladem ve více rozměrech i značkách…Ocelové disky a Hliníkové disky za výhodné ceny. Kontrola tlaku v pneumatikách -Montáž TPMS(Tyre Pressure Monitoring System) + Diagnostika – spárování popřípadě nahrání do vašeho vozu za akční ceny.

Objednávky, nebo více info na: 608 317 217

leták_zima_2016-page-001

 

leták_zima_2016-page-002

 

Co je to TPMS?
Řidiči automobilů se stále častěji setkávají ve svých automobilech s novým systémem sledování (monitorování) tlaku v pneumatikách (Tyre Pressure Monitoring System). V každém kole je instalovaný TPMS elektronický ventilek – senzor. Ten komunikuje radiovými vlnami s řídící jednotkou v automobilu. Senzor TPMS měří a zasílá informace o tlaku, teplotě v pneu a stavu baterie senzoru, která zásobuje senzor. V případě problémů (poklesu tlaku v pneumatice) centrální jednotka v automobilu upozorní řidiče. Tento systém nejenom hlídá Vaši bezpečnost, ale má i příznivý vliv na spotřebu paliva a opotřebení pneumatik. Zatímco v USA jsou již všechna nově vyráběná vozidla tímto systémem vybavena. V Evropě je tento systém vybavení, známé pod anglosaským označením TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), povinný od 1. listopadu 2012 na všech nových modelech aut.

Opatření ve prospěch bezpečnosti a životního prostředí
Pokud se toto všeobecné zavedení systému kontroly tlaku zaměřuje nejprve na zlepšení bezpečnosti, zároveň snižuje i dopad na životní prostředí automobilového provozu. Četné studie ve skutečnosti ukázaly, že podhuštěné pneumatiky mají za následek přílišnou spotřebu paliva a předčasné opotřebení pneumatik. Stejně tak při svém každoročním průzkumu Bridgestone konstatoval, že dvě třetiny evropských automobilistů jezdilo s podhuštěnými pneumatikami. Výrobce spočítal, že tato situace způsobila zbytečnou spotřebu 2 miliard litrů paliva a emise 4,8 milionů tun CO2 navíc.

Jak funguje TPMS?
Provoz snímače tlaku je jednoduchý. Tlak vzduchu působí na piezo-krystalovou membránu prostřednictvím malého otvoru. Rozdíl tlaku je poté převeden na rozdíl napětí. Ten komunikuje radiovými vlnami s řídící jednotkou v automobilu o frekvenci 433 Mhz (v Evropě). Pozor, snímače jsou choulostivé. Při výměně pneumatik o nich nezapomeňte říci Vašemu servisu. Předejdete tak jejich poškození či ztrátě!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>